ستاره سابق استقلال در جمع اسطوره‌های ازبکستانی لیگ قهرمانان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در نظرسنجی AFC، سرور جپاروف هافبک سابق تیم استقلال در جمع اسطوره‌های ازبکستانی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این بازیکن نوشت: جپاروف با استقلال به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ راه یافت و عملکرد چشمگیری داشت، با این حال نتوانست با این باشگاه به توافق برسد و پیروزی برابر ذوب آهن آخرین حضور او در این رقابت آسیایی بود.


استقبال حکیم از مشخص شدن موعد انتخابات زودهنگام

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از بغدادالیوم، عمار حکیم رئیس جریان حکمت عراق امروز شنبه از مشخص شدن موعد برگازاری انتخابات زودهنگام در این کشور استقبال کرد و خواستار اجرای آن به دور از فشار‌ها شد.

وی افزود: مشخص کردن زمان برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی نخست وزیر، گامی موفق و در مسیر درست بود و این نشانه عزم دولت برای وفا به وعده هایش است.

حکیم از قانونگذاران عراقی خواست که در راستای قانون انتخاباتی قوی که ضامن برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه باشد، حرکت کنند.

گفتنی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شامگاه روز گذشته اعلام کرد که انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق در ششم ژوئن سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.

دانشجویان تبریزی در منطقه رضوانشهر ۲۰۰۰ ماسک توزیع کردند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان تبریزی با تجهیزات کامل از جمله، گان، شیلد، دستکش، ماسک و ارائه نکات بهداشتی منطقه رضوانشهر به توزیع ۲ هزار ماسک رایگان پرداختند.

گفتنی است، از سری فعالیت‌های کمپین کروما، راهپیمایی کرونایی با محوریت توزیع رایگان ماسک با حضور دانشجویان داوطلب همتایار سلامت اداره مشاوره علوم پزشکی تبریز و دیگر دانشگاه‌های استان با همراهی سازمان مردم نهاد امید سازان راه سلامت برگزار شد.

دانشجویان داوطلب در این راهپیمایی با بیان نکات بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و جمع آوری ماسک‌های آلوده جهت پیشگیری از گسترش عفونت، عابران را به رعایت این موارد، ترغیب و تشویق کردند.

در راهپیمایی این هفته، دانشجویان داوطلب در راهپیمایی خود پلاکارد‌هایی با مضمون رعایت اصول بهداشتی و عکس شهدای مدافع سلامت در دست داشتند.
 
دانشجویان تبریزی در منطقه رضوانشهر ماسک توزیع کردند

در هفته نخست کمپین کروما با محوریت آموزش اصول بهداشتی به رانندگان تاکسی و تاکید بر استفاده از ماسک برگزار شد. در هفته دوم نیز دانشجویان داوطلب با تمام تجهیزات بهداشتی از جمله گان، شیلد و ماسک در نقاط مرکزی و پرتردد شهر، چون میدان ساعت، پیاده راه تربیت و مقابل مصلای حضرت امام (ره) حضور یافتند و نکات علمی و بهداشتی را با هدف ایجاد حساسیت در میان مردم برای رعایت موارد بهداشتی و یادآوری خستگی و زحمات کادر بهداشت و درمان بیان کردند.

همچنین در هفته سوم راهپیمایی کرونایی در قالب کمپین کروما، دانشجویان داوطلب در عابرگذر شهریار منطقه ولیعصر با تجهیزات کامل از جمله گان، شیلد، دستکش، ماسک و... حاضر شدند و با بیان نکات بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و جمع آوری ماسک‌های آلوده جهت پیشگیری از گسترش عفونت، عابران را به رعایت این موارد، ترغیب و تشویق کردند.

در هفته سوم راهپیمایی کرونایی، حمل تصاویر شهدای مدافع سلامت شهر تبریز توسط دانشجویان با هدف آشنایی مردم با زحمات، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های کادر درمان و بهداشت استان در مبارزه با بیماری کرونا بود.
 
دانشجویان تبریزی در منطقه رضوانشهر ماسک توزیع کردند

نورشرق: امکان جذب شجاعیان به هیچ وجه برای استقلال وجود ندارد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، جمشید نورشرق در این باره عنوان کرد: در ابتدا لازم است این نکته را برای تنویر افکار عمومی روشن کنم که مقررات نقل و انتقالات فیفا و به تبع آن مقرراتی که در کشور ما جاری است درخصوص جذب یک بازیکن خارج از پنجره نقل و انتقالات، بسیار قاطع و غیر قابل انعطاف است. فقط یک استثنا بر اساس بند یک ماده ۶ نقل و انتقالات در این مورد وجود دارد و آن این است که مدت قرارداد بازیکن قبل از اینکه پنجره نقل و انتقالات بسته شود، به پایان رسیده باشد، که در آن صورت می‌توان آن بازیکن را پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات نیز جذب کرد. در مورد آقای داریوش شجاعیان به این نکات باید توجه کرد:



قرارداد آقای شجاعیان با باشگاه استقلال برای سه فصل ورزشی منعقد شده و ما الان در فصل سوم هستیم که با توجه به وضعیت ناشی از همه گیری ویروس کرونا که در تمام جهان در حال حاضر حاکم است، فیفا شرایطی را مقرر کرد که به موجب آن فصل مسابقاتی هنوز به پایان نرسیده است، یعنی فصل فوتبالی که  در شرایط عادی باید به پایان می‌رسید، در واقع تمدیده شده و ما هنوز در جریان ادامه فصلی هستیم که علی القاعده باید الان به پایان رسیده باشد. در نتیجه قرارداد آقای شجاعیان هنوز به پایان نرسیده است.



چون بازیکن نامبرده از سوی باشگاه، از لیست خارج شده است، قهراً کارت بازی وی ابطال شده و صدور کارت جدید منوط به ثبت مجدد وی در سیستم نقل و انتقالات است که آنهم در فرضی ممکن خواهد بود که پنجره‌ای باز بوده و این امکان را فراهم نماید. از سوی دیگر امکان گشایش مجدد و خارج از ضابطه  پنجره نقل و انتقالات نیز به هیچ وجه وجود نداشته و همانطوریکه گفته شد وی مشمول استثناء موضوع بند یک ماده ۶ نقل و انتقالات نشده و از آن مجوز نمی‌تواند استفاده کند.



وی اضافه کرد: گرچه این موضوع برای ارکان فدراسیون فوتبال از قبیل کمیته‌های امور بین الملل، تدوین و مقررات و کمیته وضعیت  بازیکنان روشن بود، ولی به منظور کمک به باشگاه و اینکه تردیدی در این خصوص باقی نماند، فدراسیون فوتبال استعلامی را از فیفا انجام داد و از فیفا سوال کرد در چنین شرایطی که باشگاه بازیکنی را از لیست خارج کرده باشد، با توجه به ظرفیتی که باشگاه برای جذب بازیکن دارد، آیا شرایط بازگرداندن این بازیکن فراهم است یا خیر؟ همانطور که پیش بینی می‌شد فیفا اعلام کرد یا باید در قالب بند یک ماده ۶ نقل و انتقالات اقدام کنید یا اینکه با توجه به دستورالعملی که پس از شیوع ویروس کرونا ارائه شد از بازیکنان رده‌های سنی استفاده کنید. نکته دوم اینکه قبل از شروع مسابقات در فصل جاری  که به علت شیوع کرونا متوقف شده بود، کمیته نقل و انتقالات با اخذ مجوز از فیفا می‌توانست یک پنجره نقل و انتقالاتی محدود را در این فاصله زمانی (گپ مربوط به کرونا) البته برای تمام باشگاه‌ها در نظر بگیرد که این موضوع یعنی گشایش پنجره جدید و استثنایی خارج از روال عادی برای تمام باشگاه ها، به لحاظ تبعات مختلف و اثراتی که بر جریان بازی‌ها ممکن بود ایجاد نماید، در آن زمان انجام نشد؛ بنابراین نه بر اساس بند یک ماده ۶ نقل و انتقالات و نه بر اساس پاسخ صریحی که از فیفا گرفتیم امکان جذب داریوش شجاعیان به هیچ وجه برای باشگاه استقلال وجود ندارد.



نورشرق در پایان اظهار داشت: با توجه به مصدومیتی که برای آقای شجاعیان پیش آمده بوده اگر باشگاه در خارج نمودن این بازیکن از لیست، عجله نمی‌کرد و با اخذ نظریه پزشکی، کارت این بازیکن معتبر باقی می‌ماند، اکنون دارای کارت بازی معتبر بوده و می‌توانست برای باشگاه بازی کند.   وقتی باشگاهی بازیکن را از لیست خارج می‌کند، کارت بازیکن به طور خود به خود لغو و از درجه اعتبار ساقط می‌شود، یعنی علیرغم اینکه این بازیکن با باشگاه قرارداد دارد، نمی‌تواند برای آن باشگاه بازی کند. در حقیقیت باشگاه تبعات تصمیم خود در خصوص خارج از لیست قرار دادن این بازیکن را متحمل می‌شود و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نهایت تلاش خود را در این زمینه و برای حل مشکل باشگاه انجام داد که در نهایت فیفا نیز با این موضوع موافقت نکرد.

بازگشت گیتی خامنه به برنامه کودک

 به گزاش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه دو، مخاطبان خردسال و کودک رسانه ملی به زودی شاهد برنامه‌ای جدید از تولیدات گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما هستند که در آن گیتی خامنه مجری نام آشنای تلویزیون همراه با بازیگران و شخصیت‌های عروسکی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

این مجموعه برنامه به تهیه کنندگی سید محسن مناجاتی و کارگردانی زهرا حق جو تولید شده و با توجه به مخاطب خردسال این برنامه بخش‌های مختلفی از جمله نمایش‌های کوتاه، موسیقی و کلیپ، مسابقه و بازی، بخش ویژه قصه گویی و … برای آن طراحی شده است.

۲ شخصیت عروسکی به نام‌های توتک و زاغک نیز در ماجرا‌های «دست کی بالا» حضور خواهند داشت.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم در خانه ماندنِ کودکان، این برنامه قصد دارد اوقاتی شاد و مفرح همراه با ذکر نکاتی مفید برای کودکان ایجاد کند.

صداپیشه‌های برنامه فرزاد شیرمحمدی و نازنین حقیری هستند. همچنین عروسک گردانی زاغک را احمد آکشته و تن پوش توتک را ناصر احمدی‌فر برعهده دارند.

«دست کی بالا» از یکشنبه ۱۹ مرداد، هر هفته روز‌های فرد ساعت ۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

جزئیات متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ناهید حیدری اظهار داشت: حداقل حقوق مستمری بگیرانی که با داشتن ۳۵ سال سابقه بیمه‌پردازی به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب سازی با افزایش ۸۰ درصدی به ۳ میلیون تومان رسید.

وی افزود: حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۷ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با ۶۸ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

حیدری ادامه داد: حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۲۵ سال سابقه بیمه پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با ۶۰ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان رسید.

مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۲۰ سال سابقه بیمه پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۴ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با ۴۸ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان رسید.

حیدری اظهار داشت: رعایت عدالت بیمه‌ای و انصاف در اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته و فرمول متناسب‌سازی به گونه‌ای طراحی شده است که افرادی که سنوات بیمه‌پردازی بیشتری دارند در دوران بازنشستگی دریافتی بالاتری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه مبالغ متناسب سازی متاثر از دو فاکتور میزان سابقه پرداخت حق بیمه و دستمزد مشمول کسر حق بیمه بوده و تاریخ برقراری مستمری افراد مشمول نیز در آن تاثیرگذار است، لذا افراد از مبالغ متفاوتی برخوردار خواهند شد؛ به عنوان مثال شخصی با داشتن ۳۵ سال سابقه بیمه پردازی که مستمری آن در سال گذشته ۴ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان بوده، پس از افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با افزایش ۴۴ درصدی مستمری وی به ۷ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان رسیده است.

حیدری ادامه داد: مستمری بگیری با ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی که در سال گذشته دریافتی وی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است، پس از افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با افزایش ۳۹ درصدی دریافتی به بیش از ۶ میلیون و یا بازنشسته‌ای با دارا بودن ۲۵ سال سابقه بیمه‌پردازی و دریافتی ۳ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان در سال ۱۳۹۸، پس از افزایش مربوطه با ۳۷ درصد رشد، دریافتی وی به ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان ارتقاء یافته است.

مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان دارای ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در سال گذشته ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان بوده است، گفت: دریافتی این گروه از مستمری بگیران حسب مورد پس از افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با افزایش حدودی ۴۰ درصدی به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده است.

برداشت گندم

«شب فیروزه ای» به شهر آب و آیینه رفت

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جنگ شبانه «شب فیروزه ای» در نهمین سفر خود بعد از شهر‌های تبریز، کرمان، ایلام، خراسان رضوی، مرکزی، همدان، خراسان جنوبی و اردبیل به شهرستان کاشان رفته است.

این برنامه از عید سعید قربان تا عید غدیرخم مهمان مردم کاشان می‌شود و بهنام تشکر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مجید اخشابی خواننده، مهمانان امشب شنبه ۱۱ مردادماه این برنامه خواهند بود.

«شب فیروزه ای» دارای بخش‌های مختلفی همچون دعوت از هنرمندان و خوانندگان، گزارش از مکان‌های دیدنی و گردشگری، معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، میان برنامه و وله است.

این برنامه در واقع زیست‌بوم فرهنگی، تاریخی و تفریحی کشور را به تصویر می‌کشد و به‌طور همزمان نگاهی هم به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این استان‌ها دارد.

«شب فیروزه‌ای» شنبه تا جمعه این هفته از ۱۱ تا ۱۷ مردادماه هر شب از ساعت ۲۲ با اجرای ابوالفضل آقاخانی از شبکه پنج سیما و شهر کاشان روی آنتن می‌رود.

برنامه ترکیبی «شب فیروزه ای» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که با همکاری سیمای استان‌ها این هفته به تهیه کنندگی غلامرضا حیدری پخش می‌شود.

وزارت بهداشت نماینده‌ای برای رفع مشکلات دانشجویان علوم پزشکی اصفهان تعیین کند

////وزارت بهداشت نماینده ویژه‌ای برای رفع مشکلات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعیین کندبه گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفت تشکل دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پیگیری مطالبات دانشجویان از طریق تعامل و گفتگو با مسئولان دانشگاه اشاره کردند و نکاتی را درباره بی‌اعتنایی مسئولان این دانشگاه به مطالبات دانشجویی، کیفیت ضعیف آموزش مجازی و تخفیف شهریه این ترم مطرح کردند. 

در بخشی از این نامه آمده است:

از حدود دو ماه پیش، تشکل‌های دانشجویی، شورای صنفی و شورای مشاورین معاونت آموزشی دانشگاه، به پیگیری مطالبات دانشجویان از طریق تعامل منطقی و گفتگو محور (به دور از هیجانات) پرداختند و در این زمینه دستاورد‌های مناسبی هم‌چون مجازی‌سازی آزمون‌ها و کلاس‌های عملی مقاطع علوم پایه و برخورداری دستیاران از بیمه‌ی سلامت حاصل گردید. روش پیگیری در فضای کاملا منطقی و دور از احساسات پیگیری شد و از رده‌های پایین مسئولین دانشگاه آغاز گردید و برای حل مسائل اساسی با رده‌های بالا رایزنی گردید. اما با توجه به حجم بالای مطالبات دانشجویان و سوتدبیر‌های صورت گرفته، نیاز به طرح مسائل در بالاترین سطح دانشگاه بسیار ضروری ارزیابی شد.

در اولین اقدام، با توجه به واگذاری تصمیم جهت اعمال تخفیف برای دانشجویان پردیس به هیئت امنای دانشگاه‌ها (براساس بند ۸ نامه ۵۰۰/۱۲۶/د مورخ ۱۳۹۹/۱/۱۹)، مجموعه‌های دانشجویی در نامه‌ای مشترک به ریاست دانشگاه خواهان تخفیف در شهریه این ترم به جهت برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی و عدم استفاده از امکانات دانشگاه در کلاس‌های عملی وکارآموزی شدند. اما متاسفانه با گذشت سه ماه از این نامه، هیچ اقدام ملموسی دیده نشد.

از حدود یک ماه پیش، بسیج دانشجویی با نگارش یک نامه‌ی مفصل (غیرعلنی)، کلیه مشکلاتی را که در جلسات متعدد و با جمع‌آوری نظرات طیف‌های مختلف دانشجویان احصا شده بود را به دفتر ریاست دانشگاه ارسال کرد و خواهان برگزاری یک جلسه به صورت پنل گفتگو که به صورت آنلاین برای دانشجویان محترم دانشگاه پخش شود، شده بود. انجمن اسلامی دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان در نامه‌ای مشترک به ریاست دانشگاه خواهان رسیدگی به مشکلات آموزشی دانشکده پزشکی (تجدید دوره دانشجویان بالینی و نبود فرجه برای آزمون پیش کارورزی) شدند. باتوجه به ارجاع نامه به معاون آموزشی دانشکده پزشکی و بی نتیجه بودن مذاکرات با ایشان، نامه‌ی مشترک دیگری به ریاست دانشگاه نگارش شد و درخواست جلسه با نمایندگان دانشجویان داده شد. هم‌چنین انجمن اسلامی دانشجویان با انتشار نامه‌ای، اعتراض خود را به طرح ناگهانی و غیرقانونی حضور اجباری دستیارانی که موظف به حضور در بخش کرونا نبودند، را اعلام کرد (این درحالی بود که در طی چهار ماه اول، دستیاران داوطلب، در کلیه‌ی کشیک‌های کرونا حضور داشتند.) علاوه بر آن کلیه‌ی دستیاران تخصصی دانشکد‌ه‌ی پزشکی که طبق قانون موظف به حضور در کشیک‌های کرونا نبودند، در دو نامه‌ی جداگانه به ریاست دانشگاه و ریاست دانشکده‌ی پزشکی، اعتراض خود را نسبت به این طرح اعلام کردند که با پاسخی از طرف دو مسئول مذکور همراه نشد.

شورای مشاورین جوان نیز در تیرماه، همزمان با تصمیم عجیب مسئولین دانشگاه مبنی بر تعلیق حضور کارورزان‌پزشکی و بروز چندین تجمع بی سابقه‌ی دانشجویی در مقاطع مختلف، طی نامه‌ای درخواست مکتوب خود را جهت برگزاری نشستی با حضور ریاست دانشگاه و نمایندگان دانشجویان جهت بیان و رفع مشکلات ایشان ارسال نمود. هم‌چنین جهت جلوگیری از وقوع بی نظمی در برنامه‌ی کارورزی بیمارستان‌ها و آسیب تحصیلی فراگیران اقدام به برگزاری جلسات متعدد با معاون آموزشی دانشگاه و مسئولین دانشکده پزشکی نمود که متاسفانه بدون نتیجه مثبت به پایان رسید.

در بخش دیگری از این نامه آمده است:

شورای صنفی دانشگاه که مرجع اصلی پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان است، بار‌ها به صورت حضوری و مکاتبه‌ای از ریاست دانشگاه خواسته است که به اعتراضات دانشجویان رسیدگی کنند. اما ایشان نه تنها، نسبت به مطالبات و اعتراضات دانشجویان پاسخگو نبودند، بلکه در مقام پرسشگر بر می‌آمدند و نفس وجود مشکلات را نیز نفی می‌کردند؛ به نحوی که حتی حاضر به برگزاری جلسه با مسئولین شورای صنفی نبودند.

مسئولین معاونت دانشجویی دانشگاه نیز با پاس‌کاری‌ها و نامه‌نگاری‌های بی‌مورد، شورای صنفی را از پیگیری مشکلات ناامید ساختند. این روند‌های نامناسب در نهایت باعث استعفای دسته جمعی دبیران شورای صنفی دانشگاه شد.

دانشجویان در ادامه این نامه به مساله کیفیت نازل آموزش‌های مجازی، اشاره کرده و نوشتند: کیفیت نازل آموزش‌های مجازی دانشگاه، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دانشجویان شده است. دانشجویانی که در سال‌های آینده وظیفه‌ی مراقبت از سلامت مردم را بر عهده دارند، اکنون به علت سهل‌انگاری‌های صورت گرفته از حق برخورداری از آموزش مناسب بی‌بهره شده اند و این تهدیدی جدی برای دوران پساکرونا است، در حالی که می‌توان با تعیین استاندارد‌های مشخص برای ارزیابی فعالیت گروه‌های علمی و اساتید و ارتقای امکانات آموزشی، به بهبود روند آموزشی کمک کرد.

در پایان این نامه دانشجویان ضمن اشاره به بی اعتنایی‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مطالبات دانشجویی، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستند با ورود عاجل و اقدام قاطع از لطمه به حیثیت نظام جلوگیری کند و به دلیل به بن بست رسیدن حل مطالبات درون دانشگاه، نماینده ویژه‌ای برای رفع مشکلات دانشجویان تعیین کند.

متن کامل نامه را در فایل زیر می‌توانید مشاهده کنید.

 
 
این نامه را بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی مستقل دانشجویان، شورای صنفی دانشجویان، جامعه اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این نامه را امضا کرده اند. 
 

۲۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد / مجموع جان‌باختگان به مرز ۱۷ هزار نفر رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسید گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۴۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سازمان سنجش قادر به برقراری تمامی پروتکل‌های پنجگانه کرونا در مراکز برگزاری آزمون نیست

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع برگزاری کنکور، همانطور که مقام معظم رهبری در خصوص برپایی مراسم‌های مذهبی و عزاداری محرم نظر ستاد ملی کرونا را فصل الخطاب دانستند، باید اجازه داد ستاد ملی حرف آخر را بزند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما شنیده‌ها حاکی از این است که بخشی از دولت به وزارت بهداشت و کارشناسان ستاد ملی کرونا برای برگزاری کنکور فشار آورده‌اند؛ در حالی که باید اجازه داد این تصمیم سرنوشت ساز در یک فضای کارشناسی اتخاذ شود و نباید کارشناسان را تحت فشار داد.

سلیمی با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون دکتری، افزود: در برگزاری این آزمون که با جمعیتی به مراتب کمتر برگزار شد، پروتکل‌های بهداشتی زیر سئوال رفت و نشان داد که سازمان سنجش قادر به برقراری تمامی پروتکل‌های پنجگانه کرونا در مراکز برگزاری آزمون نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم نگران برگزاری آزمون سراسری هستند و وزارت علوم در برگزاری آزمون دکتری نیز نشان داد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی با، اما و اگر مواجه است. 

بازدید رایگان اهالی رسانه از رصدخانه شهری تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری تهران، امکان بازدید و آشنایی با رصدخانه تخصصی شهر تهران به مدت یک هفته کاری از یکشنبه نوزدهم مرداد تا چهارشنبه، بیست و سوم برای خبرنگاران و کلیه اصحاب رسانه، با رعایت کامل تمامی پروتکل‌های بهداشتی و در گروه‌های حداکثر ۱۰ نفره فراهم شده است.

گفتنی است رصدخانه شهری تهران در برج میلاد قرار دارد و امکان رصد داده‌های شهری رابر روی ماکت شهر تهران به صورت بصری و هوشمند فراهم می‌کند. برای مثال در این مرکز علاوه بر مشاهده داده‌های تصویری در ویدئو وال بزرگ موجود در سالن رصدخانه و پنجره‌های دیجیتال، امکان نمایش نقشه‌های موضوعی و متغیر از ترافیک روزانه تهران، جمعیت پایتخت به تفکیک مناطق و تحلیل‌های آماری از دلایل تغییر جمعیت در طول زمان، مستنداتی از وضعیت سلامت و اماکن فرهنگی مثل سینما‌ها و فرهنگسرا‌ها و بسیاری موضوعات دیگر موجود است. همچنین بخش جذابی به عنوان تاریخچه شهر تهران و گسترش مرز آن از سال ۱۲۷۰ تا کنون، بر روی ماکت قابل مشاهده است.
 
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند با روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران به شماره ۸۴۱۶۹۰۰۴ تماس بگیرند و یا به نشانی tmicto.tehran.ir مراجعه نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز: تبعیت از ستاد ملی مبارزه با کرونا الزامی است

کرج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت که ما تبعیت از ستاد ملی مبارزه با کرونا بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی را الزامی و واجب می دانیم.

هیچ رانت و فسادی در ماجرای قیر یارانه‌ای متوجه نمایندگان نیست

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کل مبلغ قیر یارانه ای ۴ هزار میلیارد تومان است که از محل جابجایی طرح‌های عمرانی تامین می‌شود و از این بابت هیچ فساد و رانتی متوجه نمایندگان نیست.

معاون رییس جمهوری: ابعاد فاجعه منا باید کاملا بررسی شود

یزد - ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ابعاد فاجعه منا باید حتما به صورت کامل بررسی شود، گفت: برخی کشورهای اسلامی در برابر بررسی این حادثه سکوت کرده‌‎اند.

امام جمعه  میناب بر اثر کرونا درگذشت

بندرعباس-ایرنا- حجت الاسلام علیرضا صفائی حائری امام جمعه شهرستان میناب براثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

خبرنگاران نیشابور یاد خبرنگار ایرنا و روزنامه‌نگار پیشکسوت این شهرستان را گرامی داشتند

مشهد- ایرنا- خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیشابور در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن تجدید میثاق با شهدا یاد و خاطره کاظم اخباری خبرنگار ایرنا و تقی سعید کاویانی روزنامه‌نگار پیشکسوت این شهرستان را گرامی داشتند.

سناتور روس: برغم هشدارهای آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم

مسکو - ایرنا - معاون کمیته روابط بین المللی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد: مسکو همکاری خود را با ایران بدون توجه به تحریم های آمریکا و هشدارهای مکرر این کشور ادامه خواهد داد.

غنی‌سازی کتابخانه‌های کانون پرورش فکری با ۳۰۰ هزار جلد کتاب

تهران-ایرنا- بر اساس طرح تمیم (تامین محتوای یک‌پارچه مراکز کانون) نزدیک به ۳۰۰ هزار جلد کتاب به بیش از هزار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور ارسال شد.

اجرای مسیرهای جدید دوچرخه سواری در تبریز به زودی عملیاتی می‌شود

تبریز - ایرنا - دبیر شورای اسلامی تبریز گفت: طرح مطالعاتی اجرای مسیرهای جدید دوچرخه سواری در این شهر تمام شده hsj و به زودی عملیات احداث آن ها آغاز می‌شود.

جمعی از مداحان کشور در حمایت از سخنان رهبر انقلاب بیانیه دادند

تهران- ایرنا- تعدادی از پیرغلامان و ستایشگران اهل بیت (ع) از همه ذاکران و مسئولان هیات‌ها و دسته‌های عزاداری خواستند تا در پیروی از سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت معیار قراردادن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مجالس عزای حسینی را برگزار کنند.

لحظات آخر عمر ستارخان در تبریز روی صحنه می‌رود

تبریز - ایرنا - لحظات آخر عمر ستارخان در قالب نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» به مناسبت روز ملی تبریز روی صحنه می‌رود.

تراژدی «بازیگر سالاری» در سریال‌های خانگی

تهران- ایرنا- رییس شورای عالی تهیه کنندگان سینما با انتقاد از «بازیگرسالاری» در سریال‌های خانگی گفت: محور سریال‌سازی باید فیملنامه و قصه باشد، یعنی همان ویژگی‌ای که زمانی باعث جذابیت پاورقی‌ها می‌شد.

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل هلال‌احمر خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - آیین تکریم و معارفه مدیرعامل هلال‌احمر خراسان شمالی روز شنبه با حضور محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل این جمعیت در سالن اجتماعات هلال احمر استان برگزار شد. (عکاس: وحید خادمی)

بازرسی‌های ایمنی از ساختمان‌های بلندمرتبه تشدید می‌شود

مشهد- ایرنا- قاضی شعبه ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: با هدف کاهش حوادث در ساختمان‌های بلند مرتبه و برج‌های اداری، تجاری و مسکونی در حال احداث و الزام مالکان به رعایت نکات ایمنی، بازرسی‌های ایمنی و آتش نشانی از این اماکن تشدید می‌شود.

جریاناتی خزنده برای کاهش اعتبار نظام اسلامی تلاش می‌کنند

قم- ایرنا - نماینده قم در مجلس  شورای اسلامی با اشاره به تلاش های دشمنان برای کمرنگ‌ کردن ارزش های اسلامی در جامعه، گفت: جریاناتی خزنده به دنبال کاهش اعتبار نظام اسلامی در دیدگاه مردم هستند.

واریز ٣٠٠ هزار تومان به حساب مددجویان حاشیه‌نشین تهران و البرز

تهران- ایرنا- معاون بنیاد مستضعفان از واریز ٣٠٠ هزار تومان به حساب مددجویان حاشیه‌نشین تهران و البرز خبر داد.

رییس مجمع نمایندگان استان: اورژانس هوایی، نیاز اساسی خراسان شمالی است

بجنورد- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان، از مناطق پرحادثه کشور است و برای امدادرسانی بهتر در حوادث، نیاز مبرمی به راه‌اندازی اورژانس هوایی دارد.  

کشت بافت، راهی برای تولید گیاهان عاری از بیماری

ایرنا - شهرکرد - روش کشت بافت در چند دهه اخیر به عنوان ابزاری کارآمد برای ریز ازدیادی، تکثیر، تولید و اصلاح گیاهان در شرایط کنترل‌شده درون شیشه‌ای در مراکز تحقیقاتی سراسر دنیا بکار گرفته شده و محققان چهارمحال و بختیاری نیز به تازگی پا در این عرصه گذاشته‌اند. کشت بافت؛ کشت سلول‌ها،بافت‌ها یا اندام‌های گیاهی در مواد مغذی مخصوص فرموله شده است. در این روش و درشرایط مناسب، یک گیاه کامل می‌تواند از یک سلول واحد تولید شود. می‌ توان گفت که آینده کشاورزی و باغبانی با کشت بافت گره خورده است. این روش در زمینه به نژادی کشاورزی برای دستیابی به گونه‌های مقاوم استفاده می‌شود. نهالی که از طریق کشت بافت تکثیر می‌شود، برخلاف پاجوش و قلمه، چون در یک محیط عاری از هر گونه باکتری و ویروس پرورش داده می‌شود هیچ‌گونه بیماری و آفت همراه خود ندارد و به طور کامل سالم و بر پایه گیاه مادری که خصوصیات وراثتی خوبی دارد رشد می‌کند یعنی این اطمینان خاطر را به کشاورز می‌دهد که می‌توان از آن محصول بیشتر، بهتر و با کیفیت‌تری برداشت کرد.

رکورددار دوی ۴۰۰متر جهان به کرونا مبتلا شد

تهران- ایرنا- رکورددار آفریقایی‌تبار دوی ۴۰۰ متر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شد.

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 748 صفحه بعد